Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/tanim.php:223) in /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/sessions.php on line 256
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/tanim.php:223) in /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/sessions.php on line 257
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/tanim.php:223) in /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/page_header.php on line 519
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/tanim.php:223) in /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/page_header.php on line 521
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/tanim.php:223) in /home/muslumcu/domains/muslumcu.net/public_html/includes/page_header.php on line 522 Müslüm GÜRSES :: Başlığı Görüntüle - Arabesk ve Müslüm Gürses
Kayıt: Jan 06, 2007 Mesajlar: 834 Nereden: Müslümcü Tarikatından
Tarih: 05-Oca-2008 / 04:47 Mesaj konusu: Arabesk ve Müslüm Gürses
Arabesk ve Müslüm Gürses
Evet arabesk deyince aklımıza gelen o bildik ritim ve melodiler. Kimi zaman acı veren duygularımıza rehberlik ederler, kimi zaman da hayata dört bir koldan sarılmayı. Ülkemiz ve hatta yurt dışındaki bir çok vatandaşımız veya komşu ülkemizin vatandaşlarının dinlediği müziktir "Arabesk".
Peki gerçekten Arabesk nedir?. Sadece sanatın bir yönümü acaba. Gerek bizim bildiğimiz manada bir Türk Müzik stili mi gerçekte. Yoksa sadece müzik haricinde sanatın bir çok dalında oturmuş bir kavram mı ? Bildiğiniz üzere Türkiye' de kavramlar kargaşası yaşanmaktadır. Bunun nedeni öz kültürden uzaklaşma, hızlı ve yoğun de işen teknolojik ve kültürel yapı. Gerekse batılılaşmanın getirdi i bir takım kimlik bunalımları. Eklendikçe birikip yı ınlaşan sebepler yumağı diyebiliriz. Şimdi diyeceksiniz ki "Baba' ya neler anlatıyorsun sen !.Ne alaka bunlar!. sen Arabesk' ten haber ver dediklerinizi duyar gibi oluyorum" Evet bir çok konulara de inmemiz gerekecek. Arabesk hakkında tam ve detaylı bilgi edinmemiz için bazı konuları de inmek lazım.
Peki o zaman nedir Arabesk?
En Anlamlı Şekliyle Arabesk...
1950' li yılların sonlarında Nuri Sesigüzel ile başlayan ama Müslüm Gürses ile asıl anlamı kazanan arabesk müzik daha sonraki yıllarda Ferdi Tayfur, İbrahim Tatlıses, Hüseyin Altın, Hakkı Bulut, Gökhan Güney ile doruğa ulaşmıştır.
Müslüm Babanın arabesk müziğinin doğuşu ve gelişiminde en büyük yorumcu ve otorite diyebiliriz. Yapılan bu müziğin tartışmaları onunla başlamıştır. Halkımız çok çabuk benimsemiştir. O dönemlerde türküler ve klasik Türk müziği revaçta idi. Taşralar Türk Halk müziği ile mutlu olurken kentlerde Türk Sanat müziği revaçta idi. Tabi batı özentisi a ırlıkta olan bir kesim ise batı müziğine yönelmiştir. Klasik batı müziği ile yoğrulmaya ve anlamaya çalışıyorlardır. Derken Batının rüzgarı Türkiye' yi de çarptı. Klasiklerden pop ve jazz denilen country ağırlıkta müzikler yapıldı.
Derken Batının rüzgarı Türkiye' yi de çarptı. Klasiklerden pop ve jazz denilen country ağırlıkta müzikler yapıldı. Fecri Ebcio lu, Alpay, Erol Evgin ... ve bunların yanında pop gurupları .... Ama Anadolu halkına ilk zamanlar bu tür müzikler uzaktı. Büyükşehirlerde hatırlı semtlerde dinlenirdi.
Rock müzi idünyayı sarsarken Türkiye' de de etkisi görülmüştür. Ama pop ve jazz müzikte oldu u gibi bu müzikte Anadolu halkına uzaktı. Batı hayranlı ı içinde yaşayan kişilerce bu müzik yayılmaya çalışılmıştır. Bazı sanatçılarımız ise Anadolu Rock müziği altında bu müziği azda olsa sevdirmişlerdir. Hatta Anadolu halkıda çok sevmiştir. Özellikle Barış Manço, Erkin Koray, Moğollar... Ama büyükşehirlere göçen halkımızın duygularını da tam olarak ifade etmekten uzak kalmışlardır.
Gecekondudan yaşayan halkın ezilmişli i, aşkları, feaodal yapının kurbanlarını ifade eden bir protest müzik doğmuştur. Arabesk müzik. Kısa zamanda gerek Anadoluda gerekse Büyükşehirlerde yaşayan düşük gelirli aileler tarafından sevilmiştir. Hayatın haksızlığına bazen kaderci bir tutum bazende çözüm getirecek konular ile yapılan şarkılar halkımızın duygularının rehberi olmuştur. Herşeyden önce Türkiye' de doğmuş ve Türkiye' nin aynası olmuştur. Yaşanan duygulardan beslenmiş taki günümüze kadar gelmiştir. Artık yaşam tarzı olmakla beraber müzik tarzı olarakta bazı otoritelerce ne kadar istenilmesede kendini kabul ettirmiştir.
Bireylere indirgediğimiz de kimi aşkını bulmuş kimisi ekonomik yetersizliği verdiği çile dolu hayatlarını bulmuşlardır. Halk müziği ile Sanat müziği arasında çok sesli protest tarzda bir Türk Müziğidir. Amerika' da do an Rock müziği nasıl onlara göre protest müzik ise Arabesk müzik ise Türkiye' de gelişen çok sesli protest bir olmuştur. Eserlerdeki konular çoğu zaman değ işik olsada çıkış kaynağı olarak bir benzerlik kurabiliriz.
Altmışlı yılların sonunda Müslüm Gürses, Nuri Sesigüzel ile başlayan arabesk müzik Ferdi Tayfur, İbrahim Tatlıses ile tüm yurtta en çok dinlenen müzik olmuştur. Yetmiş yıllar Arabeskin yayılma yılları olarak değerlendirirsek, 80' li yılların başlarında ise Arabesk Müziğin en dorukta olduğu zamanlardır. Bir çok pop, rock ve sanat müzigi sanatçıları piyasa koşullarına uymak için ya tam arabesk kaset yapmışlar yada üç beş arabesk şarkı albümlerine ilave etmişlerdir. 80' li yılların sonu ve 90' lı yılların başlarında Arabesk müziğe ilgi azalırken pop müzigi patlama yapmıştır. Yine de arabesk Müzigi kadar dinleyeci kitlesine ulaşamamıştır.
<b>Sistem Mesajı:</b> İlgili mesaj birleştirildi. Birleştirilen mesaj ilk mesajdan 3 dakika sonra yollandı..:
Daha önce değindiğimiz gibi 90' lı yılların sonlarında özel tv ve radyoların iyice çoğalması ile yasaklı arabesk müzik kendini geliştirebilen ve sesini daha çok alana ulaştırabilen müzik olmuştur. Bu arada eskisi gibi protest etkisi azalmıştır. Artık kendi arasında türdeşleri çıkmıştır. Soft arabesk ( taverna ve pop karışımı ). Şarkılardaki konular toplumsal mesajlardan ve bireyin başkaldırışlarından farklı konular almaya başlamıştır. Tabiri caiz ise Damar şarkılar azalmıştır. Evrimleşen ve gelişen arabesk müzik bu günümüze gelmiştir. Kasetleri en çok satan, konserleri en çok kalabalık olan ve halka en yakın olan müzik olarak Türkiye' nin Müzik Literatüerinde yarini sa lamlaştırmıştır. Öcü edebiyatı yapanlar, sık sık eleştirenler artık arabesk Müziği kabullenmişlerdir.
ARABESK PASAPORT
Adı: Arabesk
Soyadı: Türk Müzigi
Lakapları: Gecekondu ve Varoş müzi i, Dolmuş müziği, Acılı müzik, İsyankar Müzik, Bunalım Müzik, Damar
Doğum Tarihi: 1960' lı yılların başı
Anne Adı: Türkiye
Baba Adı: Türk Halkı
Tabiyeti: Türkiye
Kurucuları: Müslüm Gürses, Nuri Sesigüzel
BABALAR : MÜSLÜM BABA
UNUTULMAYANLAR : Nuri Sesigüzel, Esengül, Biricik, Gökhan Güney, Selami Şahin, Hakkı Bulut, Çoşkun Sabah, Arif Susam, Kahtalı, Cavit Karabey...
GELECEĞİN BABALAR : Müslüm baba velihat secmedi daha.
ARABESK TERMİNOLOJİSİ
Baba : En çok sevilen, Delikanlı ve agırbaşlı, yardımsever, reklamı sevmeyen arabesk sanatçısı
Damar : En acılı sözlerin ve müzi in bulundugu arabesk şarkı. Dinledikçe kişiyi kendinden geçiren şarkılar.
Kader ve çile : Önüne geçilmesinin çok zor oldugu, kabullenmenin ise olmadıgı mücadele kayna ı
Fantezi : Soft arabesk. Gerek konuları gerekse meledoleri daha yumuşak arabesk şarkılar.
Zalimler : Kader, Aga, Parasızlık, Zengin kız babası, kızını vermeyen baba, Töre, Aldatanlar, mahpusluk
Mapushane : Çilenin olgunlaştı ı, saçları agartılan yer, kader oyunu
Akşamlar : Hasretlik,
Geceler : Hasretlik, İsyan, Yalnızlık, Kirlenme
Sabah : Hiç Olmaz
Ölüm : Sevgili u runa, İsyanın sonu, çözümsüzlük
Aşk : En yogun yaşanan duygular, Kavuşamama, hasretlik, Acı kaynagı
İsyan : Haksızlıga, Aldatılmışlıga, Zalimlere
Jilet : Olmaması gerekir.
Efkar : Onsuz akşamlar olmaz
_________________ "Aklımdan çıkmıyor veda edişin,
Bütün Duygularım Ağır Yaralı,
Beni Kalbimden Vurdu Veda Edişin,
Bütün Duygularım Ağır Yaralı"
eline sağlık kardeş güzel olmuş yıllar önce ali tekintüre de arabeskle ilgili bir söz yazmıştı
acısı tatlısı var
sevinci kederi var
düm düm teke tek arabesk bu arabesk
bazen sevgi çalar neşe veriri gönlüme
bazen hasret çalar keder veriri ömrüme
bu bir hayat biçimidir
bu özgür bir düşüncedir
hem sevilir hem sevilmez
çözülmeyen bilmecedir
en güzel şarkılarda
gönülde duygularda
bugünde yarınlarda
arabesk ah arabesk
sevdanın yolu dertlerin sonu
mutluluk dolu arabesk
hasretlere sevgilere
ümitlere arabesk
sevda çeken gönüllere
fakirlere zenginlere
sevenlere arabesk
entellere arabesk
gizli sevda çekenlere
mahkumlara arabesk
düm düm teke tek düm teke tek arabesk bu arabesk
söz büyük usta:ali tekintüre
kardeş sonunu güzel bağlamışsın tebrikler ama arebeskciler altında gencebay ve tayfuru göremedim bunun nedeni onların biz arebesk yapmıyoruz demelerimi yatıyor
allahına kurban yürü süper yazmışsın eline sağlık tabiki alemte tek ve eşsiz baba ötesi yok eee bide biricik rahmetli aşkım var bergen dediğin gibi kraliçe emeğine sağlık saygılar..
_________________ Zirvelerde kartallar da bulunur, yılanlar da
Ancak; birisi oraya süzülerek, diğeri ise sürünerek gelmiştir.
Önemli olan nereye nasıl geldiğinizdir.